RITTENVERSLAGEN 2015

HOME OVERZICHT RITTEN TIPS EVENEMENTEN LINKS LEDEN REGLEMENTEN UITRUSTING FOTOALBUMS SPONSORS CONTACT

Rit 13: zondag 14/06/2015

Met deze prachtige rit, met als baankapiteins Charlotte en Pieke, werden wij begeleid door de Voerstreek en omgeving Gulpen, Bemelberg, de Plank, Maastricht en zo terug naar Genk. Al bij de eerste klim spurtte Medile ons voorbij om te laten zien dat hij goed getraind had.

Ons jongste clublid Hector (79j) was heel enthousiast en genoot van deze leuke rit.

Na 115 km met een gemiddelde van 25,6 kwamen we voldaan toe in ons clublokaal en genoten wij van een lekkere Grimbergen of 2, 3 .... en dan komen de straffe verhalen die een leuke afsluiter van onze rit zijn.

Rit 8: zondag 10/05/2015

Vandaag zijn we met Cosimo en Pino als baankapitein naar Valdieu gefietst, een schilderachtige omgeving met mooie klimmetjes.

Het mooie weer was van de partij en hierdoor is onze fietsuitstap zeker een succes. Als je dan vóór het naar huis gaan nog getrakteerd wordt op een lekkere grappa, gesponsord door Cosimo, kan de dag niet meer stuk. Het naar huis rijden nadien was op eigen risico... (Grapje). Bedankt Cosimo!!

Afstand: 100 km, met een gemiddelde van 25,4

Rit 9 zaterdag 16/05/2015

Om 8u30 waren we met 17 man klaar om te vertrekken voor onze klassieker “Banneux”.   Baankapiteins Emidio en Walter hadden er zin in en hebben ons geloodsd via Kanne en Richelle.  Hier waren al de eerste klimmers goed in vorm en het was een goede training voor het weekend daarop (La Roche en Nove Colli).

Na 76 km en 7 klimmen kwamen we aan in Banneux.  Hier werden de drinkbussen met “heilig” water bijgevuld en, zoals gewoonlijk, werd een kaarsje aangestoken.

In “Le Petit Théâtre du Pain” genoten we van een heerlijk broodje “Dagobert”, getrakteerd door onze club. Daar hebben we in koor gezongen om onze jarige Charlotte te vieren.

Op de terugweg werden we in Kanne verrast door regen.

Afstand: 145 km, met een gemiddelde van 23,4 - hoogtemeters 1400

Op

Rit 10: zondag 24/05/2015

Aangezien enkele Azzurri-leden onze kleuren in Italië verdedigden tijdens het “Nove Colli”-event, hebben de andere leden de klassieker in La Roche gereden.

Het vertrek was gepland om 7u15 aan het clublokaal ACLI.  Het was een mooi georganiseerd event in de Ardennen. Na de rit hebben ze nog genoten van een verfrissing in het zonnetje en dan weer richting huiswaarts.

Afstand: 120 km

Rit 11: zondag 31/05/2015

De Amstel bekend als één van de grootste klassiekers van de wielersport hadden wij vandaag in onze kalender, met als baankapiteins Berke en Marino. Aangezien het een moeilijke rit was, heeft de B-groep de rit ingekort zodat ook zij konden genieten van deze klassieker. De A-ploeg kon dan het tempo gerust wat opdrijven.

Afstand: 105 km, met een gemiddelde van 24,5

Rit 14: zondag 21/06/2015

Baankapiteins Emidio en Charlotte brengen ons vandaag naar Valkenburg.  We zijn nog maar pas vertrokken of Medile rijdt plat. Over Maasmechelen, Bemelen en zo naar Valkenburg.  Dan via Maastricht, Lanaken in de regen terug naar huis.

Afstand: 75 km, met een gemiddelde van 25,1

Rit 15: zondag 28/06/2015

Baankapiteins Walter en Emidio waren vandaag verantwoordelijk voor de Jennetterit, via Hallenbai en Saint-Semillon. Aan de voet van de kleine Lourdes werd de spurt aangetrokken door Walter en een 6-tal man volgden hem. Uiteindelijk nam Emidio de spurt over maar Cosimo kwam ineens voorbij geflitst en werd winnaar van de “bolletjes”-trui.  PROFICIAT Cosimo!

De straffe verhalen werden na de rit natuurlijk weer bovengehaald tussen pot en pint.

Afstand: 75 km, met een gemiddelde van 25,6

Rit 18: zondag 19/07/2015

Baankapitein Bherke

Met 10 een rit van 90 km naar een witte stadje Thorn
Laaste rit voor het verlof. Aan iedereen een prettige vakantie gewenst..

Rit 19: zondag 16/08/2015

Baankapiteins Walter en Emidio

Na de vakantiepauze en goed uitgerust begonnen we aan onze 19de rit richting Aubel. Een regendag werd voorspeld maar het bleef de hele dag droog. Richting zutendaal kwamen we onze fietsvrienden van Europabike tegen en samen fietsten we richting Kanne. Bij de splitsing gingen zij richting Lanaye naar Visé. Wij namen onze eerste klim de Hallembaye en vervolgden nadien de klim van de Richelle. Daarna volgde de klim naar Aubel, waar onze fotografe van dienst Charlotte enkele mooie kiekjes nam. Op de terugweg richting Kanne lag een klimmetje klaar van 3 KM en dan via de Lanaye reden we terug naar Genk. Onze Medile was in topvorm en fietste sneller dan zijn schaduw, waardoor hij door een salto mortale op het wegdek belandde. Gelukkig kwam hij er van af met enkele schrammetjes.

Na 118 km met een gemiddelde van 25,8 kwamen we voldaan toe in ons clublokaal en genoten van lekkere versnaperingen.

Rit 21: zondag 30/08/2015

Baankapiteins Walter en Emidio

Wat was vandaag de verrassing? Voor de zon hadden we al gezorgd en het zou een heel warme dag worden. Deze rit ging via Maasmechelen, Nederland, Voeren, Kanne en dan terug naar ons clublokaal ACLI Winterslag. In Nederland hoorden we een geratel, gelukkig was het maar de spaak van de achtervelg van Medile die het begaf en die onmiddellijk werd  gestopt door onze attente Palmiro, anders bleef onze Medile maar doorfietsen. De velg werd hersteld door Pino en zo konden we onze rit vervolgen. Het was een vlakke rit met als slot de Muizenberg in Kanne. Bijna aangekomen wilden we de leden verrassen met een lekker ijsje maar het ijssalon bleek gesloten te zijn. Wat een pech hé en zo fietsten we verder richting clublokaal. Bedankt aan alle leden voor deze geslaagde uitstap.

Na 94 km met een gemiddelde van 25.4 kwamen we  toe in ons clublokaal en de uitbater verraste ons weer met een lekkere griekse salade, brood en souvlaki’s; dit alles werd doorgespoeld met een lekker bruin bier.

Rit 22: zaterdag 5/09/2015

Baankapiteins Walter en Emidio

Het was vandaag winderig maar toch bleef het droog. Deze rit ging via Maasmechelen, waar Pieke voor de eerste pitstop zorgde door een lekke band. Dan verder richting Nederland waar we onze eerste beklimming, de Bemelberg, trotseerden. De 9-koppige ploeg bereikte de top en nam nadien de mooie afdaling naar Valkenburg. Dan was het even pauzeren en namen we enkele mooie foto’s.  Nu terug op de fiets door het mooie Valkenburg om de rest van onze uitgestippelde route verder te zetten. Onze laatste kleine klim was de Salamander en aan het eind hiervan reed Vittorio “Zorba de Griek” lek.

Na 94 km met een gemiddelde van 26.4 kwamen we  toe in ons clublokaal .

Rit 23: zondag 13/09/2015

Baankapiteins Charlotte en Cosimo

Berke zou vandaag baankapitein zijn maar wegens zijn grieperige toestand liet hij zijn stalen ros op stal. Hij begeleidde ons zo goed het kon met de auto en nam ook de nodige foto’s. Vandaag hadden we de “7 bergen” op het programma staan: Maasberg (kasseien), Slingerberg, Schneijderberg, Moordgat, Visweg, Korte Raarberg, Waterval. Met 10, waaronder enkelen met de MTB, genoten we van deze pittige rit en konden de berggeiten zich uitleven.

Na 82 km met een gemiddelde van 25 en 517 hoogtemeters kwamen we  toe in ons clublokaal .

Rit 25: zondag 27/09/2015

Baankapiteins Berke .

Lekker zonnetje,gene wind is er nog beter fietsweer dan dit met 9 fietsers! weinig?
Zolang ze maar gemotiveerd zijn,geen probleem.
Rustig tempo perfect gereden door 2 baankapiteins door As, Lanklaar,
naar Stokkemse Ferry boot overtocht naar Berg,klein Meers,Elsloo .
Donato vond af en toe dat het tempo " wat omhoog"moest maar de
baankapiteins hielden alles onder controle. via Zutendaal reden we terug naar
ons fietslokaal voor een pintje of koffie.

Rit 27: zondag 11/10/2015

Baankapiteins Berke -charlotte - Cosimo.

Ambiorix route van 70 km zondag 11/10/2015.

Deze route treedt een deel in de voetsporen van Ambiorix ( zie foto's ) een verkenning door het wijde Tongers landschap met zijn groot historisch verleden.De route bezorgt je een kijk op tal van bezienwaardigheden zoals wijnkasteel Genoelselderen,Burcht van Millen, Alden Biezen en meer.

Rit 28: zondag 18/10/2015

Baankapiteins Pieke &Vittorio .

De voorlaaste rit al weer van dit seizoen van 70 km.
Er daagde 11 azzurri's op voor deze rit naar Tessenderlo.
Het was vrij fris aan de start,maar gelukkig droog.Pieke en Vic
namen de kop als baankapiteins we reden gezwind richting kanaal
van Diepenbeek,Hasselt,Beringen.De rit was volledig vlak maar bij ieder klein helling was er een sprint voorzien.Via Tessenderlo terug
naar Genk,de 2 kopmannen hielden het goed onder controle,voor der rest een toffe rit met een schitterende groep.Bij aankomst trakteerde Pieke op een stevig borrel bij hem thuis ( welke club doet dat ) tot volgende week.

Rit 29: zondag 25/10/2015

Baankapiteins Claudio &Hector .

De laatste rit van het seizoen 2015
met een speciale dag voor Hector 80 jaar vandaag.
Het wielerseizoen afgesloten met 3000km zonder ongevallen,
1 lichte valpartij en aantal lekke banden.Een dikke proficiat aan alle baankapiteins van dit jaar.Vandaag een rit naar Opitter en omstreken met wat regen onderweg maar dat stoorde niemand van ons. De tempo werd opgedreven om dat Hector op tijd op zijn feestje wou zijn,maar kreeg ook platte band.Eenmaal aangekomen aan ons clublokaal begon het feestje met als verassing de burgemeester Wim Dries die een speech gaf aan Hector.Daarna eten en drinken a volonte'.bedankt Hector

Rit 20: zondag 23/08/2015

Baankapiteins Walter en Emidio

Eén van onze klassiekers stond op ons programma: de rit naar Scherpenheuvel. Via Termien nemen we richting kanaal naar Zolder. In Lummen horen we een knal, Berke zijn achterband heeft het begeven. De vervanging gebeurt razendsnel door onze beste mechaniekers. De rit wordt nadien vervolgd en via Diest, met nog twee klimmen te gaan, komen we aan in Scherpenheuvel. In het “Molenhuis” worden we door het bestuur getrakteerd op een verfrissing. Op de terugweg waaide een flinke wind die het huiswaarts rijden bemoeilijkte. Ondanks dit heeft iedereen vandaag weer goed gepresteerd.

Na 97 km met een gemiddelde van 27 kwamen we voldaan toe in ons clublokaal en de uitbater verraste ons met een lekkere griekse salade en brood; dit alles werd doorgespoeld met een lekker bruin bier.

Rit 24: zondag 20/09/2015

Baankapiteins Walter en Emidio.

Op deze zondag morgen fietsten we richting Kanne, Lanaye, door Nederland en als afsluiter de  Muizenberg.

Na 84 km met een gemiddelde van 25,6 en 350 hoogtemeters kwamen we  toe in ons clublokaal .

Rit 12: zondag 7/06/2015

Vandaag is het een belangrijke dag voor onze leden, na de rit wordt bij Ciné Città een fotoshoot gepland voor een nieuwe groepsfoto.  Om 8u30 zijn we allen op post, fris geschoren en naar de kapper geweest. Om deze reden wordt de rit “de 8 van Bilzen” wat ingekort: over Kanne, Aubel, Visé en zo terug richting C-mine. Onze fotografe Maria had zich reeds geïnstalleerd en de spots waren gericht op de eerste fietsers die het plein binnenreden. Na de fotoshoot werd er nog gezellig nagepraat op het zonnige terras van Ciné Città.